Friese ondernemers streven IKEA, Intratuin en Bataviastad voorbij

Miljoeneninvestering in enorm winkel- en expocentrum in Wolvega

WOLVEGA (NL) – De Friese familie Kapenga creëert op het bedrijventerrein Schipsloot in Wolvega een gigantische Home & Garden Shopping Mall, een enorm woon- en tuincentrum met meer dan 200 winkelunits en entertainment voor volwassenen en kinderen.

Nederlanders en Duiters steken steeds meer geld in woongenot, tuinverfraaiing, thuisfitness en tuinwellness en willen daarvoor ideeën opdoen, het liefst op één plek. Voorheen waren dat huis en tuinbeurzen, maar deelname is voor exposanten hartstikke duur vanwege de hoge inrichtings- en afbraakkosten van een inspirerende stand. De familie Kapenga brengt deze huis-, tuin- en decoratiespecialisten onder één dak in Wolvega. Alleen al in het nieuwe Cash & Carry complex zijn al 150 standhouders. Jaarlijks komen tegen de 200.000 mensen naar de Wolvegaster woonboulevard. Het bureau voor toerisme Friesland Holland heeft in de entree een infocenter. De verwachting is dat de recente en komende uitbreidingen goed zijn voor een groei van 100.000 bezoekers.

Garden Center
Momenteel wordt er gewerkt aan de realisatie van een kassencomplex voor het tuincentrum Tuindorado van de drie broers Kussendrager uit Gorredijk. De mannen hebben ook grote zaken in Drachten en Oosterwolde en zijn een groeiende concurrent van Intratuin. Drachten is de grootste vestiging en ook het grootste tuincentrum van Friesland.
Naast Kussendrager’s tuincentrum in het Home Center-complex komt een grote showruimte met veranda’s, loungehutten, paviljoens en andere vormen van tuinbebouwing. De Kapenga’s laten nog niet veel los over verdere expansie, maar een uitbreiding in de richting van tuinwellness (sauna’s, zwembaden en spa’s) lijkt logisch. Woensdag 18 september 2013 geeft directeur Sikko Kapenga een persconferentie in de Leolux Designshowroom, de grootste en exclusiefste van Nederland.

Info: www.homecenter.nl
www.tuindorado.nl

Aan de Frisaxstraat in Wolvega tekenen zich de contouren af van een zelfs op Europees niveau unieke wijze van woonshoppen. Geen traditionele woonboulevard, maar gekoppelde hallen met letterlijk alles op het gebied van huis en tuin voor elke smaak en portemonnee. Het winkeloppervlak van het gehele Home Center complex, inclusief winkelplaza Om den Noort, is de afgelopen twee jaar gegroeid van 50.000 naar 75.000 vierkante meter. Ter vergelijking: IKEA Groningen heeft een winkeloppervlak van 42.000 vierkante meter. Aan de Frisaxstraat in Wolvega tekenen zich de contouren af van een zelfs op Europees niveau unieke wijze van woonshoppen. Geen traditionele woonboulevard, maar gekoppelde hallen met letterlijk alles op het gebied van huis en tuin voor elke smaak en portemonnee. Het winkeloppervlak van het gehele Home Center complex, inclusief winkelplaza Om den Noort, is de afgelopen twee jaar gegroeid van 50.000 naar 75.000 vierkante meter. Ter vergelijking: IKEA Groningen heeft een winkeloppervlak van 42.000 vierkante meter.
Aan de Frisaxstraat in Wolvega tekenen zich de contouren af van een zelfs op Europees niveau unieke wijze van woonshoppen. Geen traditionele woonboulevard, maar gekoppelde hallen met letterlijk alles op het gebied van huis en tuin voor elke smaak en portemonnee. Het winkeloppervlak van het gehele Home Center complex, inclusief winkelplaza Om den Noort, is de afgelopen twee jaar gegroeid van 50.000 naar 75.000 vierkante meter. Ter vergelijking: IKEA Groningen heeft een winkeloppervlak van 42.000 vierkante meter. Aan de Frisaxstraat in Wolvega tekenen zich de contouren af van een zelfs op Europees niveau unieke wijze van woonshoppen. Geen traditionele woonboulevard, maar gekoppelde hallen met letterlijk alles op het gebied van huis en tuin voor elke smaak en portemonnee. Het winkeloppervlak van het gehele Home Center complex, inclusief winkelplaza Om den Noort, is de afgelopen twee jaar gegroeid van 50.000 naar 75.000 vierkante meter. Ter vergelijking: IKEA Groningen heeft een winkeloppervlak van 42.000 vierkante meter.
Aan de Frisaxstraat in Wolvega tekenen zich de contouren af van een zelfs op Europees niveau unieke wijze van woonshoppen. Geen traditionele woonboulevard, maar gekoppelde hallen met letterlijk alles op het gebied van huis en tuin voor elke smaak en portemonnee. Het winkeloppervlak van het gehele Home Center complex, inclusief winkelplaza Om den Noort, is de afgelopen twee jaar gegroeid van 50.000 naar 75.000 vierkante meter. Ter vergelijking: IKEA Groningen heeft een winkeloppervlak van 42.000 vierkante meter. Aan de Frisaxstraat in Wolvega tekenen zich de contouren af van een zelfs op Europees niveau unieke wijze van woonshoppen. Geen traditionele woonboulevard, maar gekoppelde hallen met letterlijk alles op het gebied van huis en tuin voor elke smaak en portemonnee. Het winkeloppervlak van het gehele Home Center complex, inclusief winkelplaza Om den Noort, is de afgelopen twee jaar gegroeid van 50.000 naar 75.000 vierkante meter. Ter vergelijking: IKEA Groningen heeft een winkeloppervlak van 42.000 vierkante meter.
Aan de Frisaxstraat in Wolvega tekenen zich de contouren af van een zelfs op Europees niveau unieke wijze van woonshoppen. Geen traditionele woonboulevard, maar gekoppelde hallen met letterlijk alles op het gebied van huis en tuin voor elke smaak en portemonnee. Het winkeloppervlak van het gehele Home Center complex, inclusief winkelplaza Om den Noort, is de afgelopen twee jaar gegroeid van 50.000 naar 75.000 vierkante meter. Ter vergelijking: IKEA Groningen heeft een winkeloppervlak van 42.000 vierkante meter.
XL infocenters in hele provincie
Provinciale marketingorganisatie jaagt op Düsseldo...